Beter voornemen – over slechte voornemens en goede plannen

Heel wat mensen maken op een bepaald moment ‘goede voornemens’. We willen gezonder gaan leven, stoppen met iets, een nieuwe gewoonte opbouwen, … We beginnen er vaak vol goede moed aan…om het jaar erop precies hetzelfde terug voor te nemen omdat het niet gelukt is. Ligt dat dan aan jou? Heb je geen doorzettingsvermogen?

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer 25% nieuw ‘voorgenomen’ gedrag opgeeft binnen 1 week. Na een jaar heb je ongeveer 10-20% kans op slagen. Je bent dus eigenlijk heel ‘normaal’ als je goede voornemens telkens opnieuw in de vergeethoek belanden.

Dit heeft met verschillende zaken te maken maar meestal vooral met een onbezonnen aanpak. We willen iets veranderen maar hebben eigenlijk geen idee HOE we dat best aanpakken, en wat de kans op slagen groter (of net kleiner) maakt.

Deze minicursus wilt je daarbij helpen. Je wordt begeleid naar een goede én duurzame gedragsverandering. Je leert:

  • waarom goede voornemens vaak falen
  • hoe motivatie werkt
  • welke hersenprocessen dit allemaal beïnvloeden
  • hoe je je gedrag dan wél kan veranderen
  • en hoe je die verandering kan volhouden

De cursus omvat 3 online sessies, die binnenkort ter beschikking zullen zijn.

Heb je nu al interesse? Dan kan je je vrijblijvend inschrijven op de wachtlijst. Wanneer de cursus dan online komt, kan je hem met een fijne korting volgen.